Fotóimról

Mint bizonyára észrevettétek, néhány, számomra közelálló fotómat közreadok néha-néha. Nem azért, hogy kérkedjek vele, mert nincs mivel, ugyanis amatőr fotósnak tartom magam. Érdekel a fotózás, tulajdonképpen mindig is érdekelt, már gyerekkorom óta tanulgatom, kisebb - nagyobb szünetekkel.
A filmre való fotózás állt hozzám a legközelebb. Mivel hozzám is bekopogtatott a technika fejlődése, a Minolta gépemet lecseréltem egy kompakt gépre. Rövid időn belöl rájöttem, akármennyire is erőltetem, nem tudom megszokni, mint ahogyan a video kamerát sem. Nem az én világom.
Pár éve, hogy a tükörreflexes gépek - DSLR - elérhető áron megvásárolhatóak. Ekkor kezdett el újra érdekelni  a fotózás.
Én is átestem több géptípus próbálgatásán - Sony, Canon, Nikon - míg végül is a Nikon márka mellett döntöttem. Nálam a Nikon a fényképezőgépek királya. Oldalakon vitatkozik a Canon-Nikon tábor, hogy melyik típus a jobb, szinte már vérre menő, meddő szócsaták. Én ezt nem szeretném. Nálam a Nikon jön be és kész.

Íme a gépem:


A gépváz megvásárlása persze még csak a kezdet. Egy FX vázhoz jó minőségű obi kell. Jelenleg van egy 14-24mm, 24-70mm, egy 85mm, egy halszem és egy 105mm makró obim. Ez az obi park már adja a magáét.
A géppark még mindíg nem minden, ha nics hozzá szemed, érzéked. Jól megkomponált képet mobillal is tudsz készíteni. Minőségi képet minimum csak a fent felsorolt cuccal.
A képkomponálás már majdnem tehetség kérdése, de sok gyakorlással, olvasással lehet fejlődni ebben a témában is. Én most itt tartok, tanulom a profi fotózás minden csínját-bínját. Nem egyszerű, az biztos.
Folyamatosan rakok majd fel képeket. Megköszönöm, ha benéztek ide hozzám, esetleg véleményezitek. Nem kell dícsérni, ha a fotó nem érdemli meg. Minden észrevételt megköszönök.
Remélem számotokra is legalább annyi örömöt ad a fotók nézegetése, mint amennyit nekem adott elkészítésük.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések